BY. JENNA JULIET

EXTEMPORE-REISSU TALLINNAAN

Perjantai päivänä mietiskelen viikonlopun meininkejä ja tulen siihen lopputulokseen ettei tälle viikonlopulle ole oikeestaan mitään menoa. Alan tuttuun tapaan siivoilemaan asuntoa ja yhtäkkiä kuulen kun kännykkään tulee kaksi viestiä ja juoksen nopeasti selaamaan mitä sinne on tullut. Hetken aikaa hieron silmiäni ja luen viestin pariin kertaan uudelleen ja uudelleen, kunnes tajuan voittaneeni vip-risteilyn kahdelle henkilölle Tallinaan ja vielä tälle viikonlopulle. Siinä kohtaa iskee pieni paniikki ja soitan välittömästi mun poikaystävälle, että mulla olisi pieni yllätys tälle illalle, mutta haluan sen verran paljastaa, että lähtö on Helsingistä illalla. Lopulta poikaystäväni vastaa myöntävästi, että lähtee mun matkaani kohti Helsinkiä. En pysty kauaa pitämään yllätystä salassa, sillä oon niin täpinöissäni, joten saatan vinkata, että lähdemme laivalla kohti Tallinnaa jeii!

Olimme koko kesän suunnitelleet yhteistä Tallinnan matkaa, mutta muiden menojen takia matka meni sivuun, joten tää oli ehdottomasti ihan paras extempore reissu kesän päätteeksi, vaikka hieman ongelmia tulikin ennen laivaan menoa. Joka tapauksessa selvisimme lopulta kohti Tallinnaa. Siitä lähtikin siis meidän yhteinen extempore reissu!

TALLINK CRUISE PHOTO

SUSHI

FOOD

WINE

FOOD2

Laivassa meitä odotti ilmainen buffet illallinen oman pöydän kera, mikä oli ihana yllätys. Bistro Buffetin ruokavalikoimasta löytyi vaikka mitä herkkuja ja mun oli pakko maistaa sushia ensimmäistä kertaa vihdoinkin, sillä sitä oli tarjolla vaikka kuinka paljon. Mulla on ollut hieman ennakkoluuloja sushia kohtaan, mutta tykkäsin kyllä älyttömän paljon Bistron sushitarjonnasta. Myös muut ruoat olivat herkullisia ja jälkiruuat vasta olikin yhtä herkkua, vaikka lopulta ei viitsinytkään hirveästi santsata ettei koko typy pian poksahda haha! Ei vaiskaan, saahan sitä risteilyllä nautiskella. Ruokailun jälkeen suuntasimme kuuntelemaan bändiä niin sanotulle bilekannelle ja viihdyimme siellä parin tunnin ajan, kunnes suuntasimme hyttiin nukkumaan. Yövyimme siis omassa hytissä yön yli ja maihinnousu tapahtui klo. 7 aamulla, eli täytyi herätä ajoissa, että kerkesi laittautumaan ja katsomaan tavarat kuntoon.

KOCHI

AAMUPALA1

AAMUPALA2

AAMUPALA

RESTARAUNT

FOOD3

Meitä odotti jälleen ilmainen aamupala Kochi Aidad nimisessä ravintolassa Tallinnassa, missä oli tarjolla ihanan virkistävä ja maistuva aamiaistarjonta. En vaan tiedä mitään parempaa kun valmis aamupala ja uskon, että moni siellä ruudun toisella puolella on samaa mieltä. Aamupalan jälkeen lähdimme kiertelemään bussilla Tallinnaa ja poikkesimme mm. Virukeskuksessa ja vanhassa kaupungissa syömässä kivassa pizzeria paikassa, mistä löytyi myös salaattivalikoima. Ruoan jälkeen lähdimme vielä hetkeksi katsomaan nähtävyyksiä, mutta ei kauaksi aikaa, sillä ulkona ilma muuttui pikkuhiljaa sateiseksi. En pystynyt siis juurikaan kuvaamaan kaikkia kivoja nähtävyyksiä, sillä vettä satoi koko lauantaipäivän. Shoppailun jälkeen suuntasimme bussimme luokse ja lähdimme kohti Tunikan tiloja, missä oli tiedossa pienet avajaisjuhlat kuohuvan ja herkkujen kera.

SHAMPANJA

TUNIKA AND RIBELLA

TUNIKA AND RIBELLA 1

TUNIKA TALLINNA VIRO

RIBELLA

Vastassa meitä oli ihana Tunikan omistaja ja myöskin Ribellan omistaja Jasmine, joka olikin jo mulle ennestään tuttu. Alussa tuttuun tapaan oli tervetuliaispuhe ja kippistely, jonka jälkeen meille esiintyi kaksi mallia Tunikan muutamat vaatteet yllään. Ihastuin välittömästi Tunikan valikoimaan, sillä heiltä löytyi persoonallisia ja kaikille naisille sopivia vaatteita. Pienen muotinäytöksen jälkeen saimme tutustua vaatteisiin ja Ribellan valikoimaan hieman paremmin. Mulle oli tiedossa pieni yllätys vip voiton ansiosta, mikä oli ihanaa, sillä sain Tunikalta ja Ribellalta heidän valikoimastaan kivat yllätykset itselleni käyttöön. Avajaiset oli pian päätöksessään meidän osalta, joten hyppäsimme bussiin ja lähdimme laivaa kohti. Laivassa meitä odotti vielä pieni vip-tilaisuus, jossa oli maistiaisia ja alennuksia tuotteista, joten nappasin mukaan muutamat tuliaisostokset perheelleni. Väsymys alkoi pikkuhiljaa painamaan, joten suuntasimme kahvilaan loppuajaksi.

Takanapäin oli kiva ja hieman erilainen viikonloppu. Päätimme kumminkin pienen sekavuuden vuoksi, että kun seuraavalla kerralla lähdemme Tallinnaan, niin otamme hieman selvää muutamista asioista, ettei reissu olisi liian sekava. Yleensäkkin extempore reissut tosin ovat aina hieman sekavia, mutta kivaa oli ja toivottavasti ensikesänä suuntaamme taas kohti Tallinnaa. Mukavaa alkavaa viikkoa!

24 kommenttia on "EXTEMPORE-REISSU TALLINNAAN"
  1. Anonyymi8/15/2016

Ihana yllätys ♥ hotellin/laivan aamupalat on kyllä aina ihan parhaita. Lähden kanssa laivalle ensi viikolla tosin tukholmaan :)

- Noora
    www.msnoorv.blogspot.fi

Vastaukset
    1. Oli kyllä ihan mahtavaa voittaa kyseinen vip-risteily!<3 Tukholma on kyllä upea paikka :)

2. Anonyymi8/15/2016

Kuulostaa kivalle reissulle :) Missä olitte siis Tallinnassa syömässä?

Vastaukset
    1. Oli kyllä kiva reissu! :) Vanhassa kaupungissa.

3. Anonyymi8/15/2016

ihanat kuvat :) koska tulee seuraavaa asupostausta? ois kiva saada uutta inspiä syksyyn!

Vastaukset
    1. Kiitos! :) Lähiaikoina on tulossa uutta asua blogiin esiteltäväksi ja syksyn asupostaukset ovat myös tuloillaan myöhemmin.

Poista
  4. Varmasti todella mukava reissu ja vielä kun voittaa jotain, se tuntuu huikealta! Ite kerran kun tapaili tarpeeks rikasta ukkoa, pääs helikopterilla tallinnaan.. Oli sekin kokemus :)

Vastaukset
    1. Oli kyllä mahtavaa voittaa kyseinen reissu :)

5. Anonyymi8/15/2016

Mitä ongelmia alussa oli?

Vastaukset
    1. Mentiin väärään satamaan, koska en muistanut mistä Tallinnaan lähtevät laivat lähtee :D Joka tapauksessa löydettiin onneks ajoissa perille ja päästiin laivaan + Tallinnaan :)

Poista
  6. Oi että! Itse en oo kyllä koskaan voittanut yhtään mitään! :D Ihana reissu teillä näyttää olleen, kivoja kuvia :)

Vastaukset
    1. Tää tuli mullekkin täysin yllätyksenä ja olin kyllä ikionnellinen! :D Kiitos paljon :)

Poista
  7. Vähänkö kiva yllätys voittaa reissu Tallinnaan!:) Ja nam mitä ruokakuvia oot ottanut, näyttää tosi herkulliselta :D Ja onnistuneen kuuloinen reissu!:)

1. Oli kyllä huippua voittaa! :) Kiitos paljon ja oli tajuttoman kiva reissu<3

Poista
  8. Mä katoinkin facesta et kyl sä oot aikamoinen onnentyttö :D Ja herkullisilta näyttää noi kaikki ruuat *_*

Vastaukset
    1. Onhan tässä lähiaikoina käynyt ihan hyvä tuuri/onni noiden fb kisojen myötä haha! :) Ne oli kyllä niin herkkua<3

Poista
  9. Huomasinkin jo sun snäpistä, että pääsitte näin kivalle reissulle! Sulla on kyllä ihan huippu tuuri ja tuo extempore reissu kuulostaa todella onnistuneelta! <3

Vastaukset
    1. Hei kiva kun niin moni seurailee sielläkin aktiivisesti, kuten sinä<3 Oli kyllä älyttömän kiva irtiotto ja yllätys :)

Poista
  10. Voi vitsi missä osallistuit tohon arvontaan? Mä en ikinä osallistu noihin ku aattelen et kaikki tyylii pelkkää mainontaa, ja aattelen etten koskaan voittaisi. Mut ehkä täytyisi! :D

Vastaukset
    1. Facebookisssa! :) Mä oon osallistunut moniin arvontoihin ja monesti voittanut, mikä on kyllä ihmeellistä :D

Poista
  11. Voi vitsit miten hyvä tuuri sulla on käynyt! Kuulostaa ihanalta irtiotolta teidän reissu :)

Vastaukset
    1. Oli kyllä mahtava tuuri! :D Oli kivaa :)

Poista
  12. Siis mulla tuli toissailtana hirmu laivalle lähtö ja laivan aamupalan himo ja sanoin illalla miehelle kun ruettiin nukkumaan että ei vitsi nyt tekisi mieli lähteä laivalle:D Tää ei auttanut asiaa tää postaus! Tosin nyt halajan enemmän ulkomaille, apuaa:DD Upeita kuvia ja ah toi sushi näyttää niin maukkaalle!

Vastaukset
    1. Haha voi ei eikä! :D Täällä myös yks, jolla on hirvee matkakuume.. No kaippa tää tästä ;) Kiitos<3